Administratorem strony Quatro-domy.pl jest QUATRO DEVELOPMENT sp. z o.o.
Niniejsza polityka prywatności została skonstruowana w formie pytań i odpowiedzi. Wybór takiej formy został podyktowany dbałością o przejrzystość i czytelność prezentowanych Państwu informacji. Poniżej znajdziesz spis treści niniejszej polityki odpowiadający pytaniom, na które kolejno odpowiadamy.
- Kto jest administratorem danych osobowych?
- Z kim możesz kontaktować się w sprawie danych osobowych?
- Jakie informacje na Państwa temat posiadamy.
- Skąd mamy Państwa dane osobowe?
- Czy Państwa dane są bezpieczne?
- W jakich celach przetwarzamy Państwa dane osobowe?
- Jak długo będę przechowywać Państwa dane osobowe?
- Kim są odbiorcy Państwa danych osobowych?
- Czy przekazujemy Państwa dane do państw trzecich?
- Czy korzystamy z profilowania?
- Jakie jaką Państwo prawa w związku z przetwarzaniem danych?
- Czy korzystamy z cookies i czym one właściwie są?
- Na jakiej podstawie korzystamy z plików cookies?
- Czy można wyłączyć pliki cookies?
- W jakich celach korzystamy z plików cookies własnych?
- Jakie pliki cookies podmiotów trzecich są wykorzystywane?
- Czy śledzimy Państwa zachowania podejmowane w ramach mojej strony internetowej?
- Czy kierujemy do Państwa targetowane reklamy?
- W jaki sposób można zarządzać swoją prywatnością?
- Czym są logi serwera?
- Czy jest jeszcze coś, o czym powinni Państwo wiedzieć?
- Czy ta polityka prywatności może podlegać zmianom?
W razie jakichkolwiek wątpliwości związanych z polityką prywatności, w każdej chwili można skontaktować się, wysyłając wiadomość na adres kontakt@quatro-domy.pl
1: Kto jest administratorem Państwa danych osobowych?
Administratorem Państwa danych osobowych jest QUATRO DEVELOPMENT sp. z o.o., 02-801 Warszawa, ul. Puławska 405A lok. 102, NIP: 9512438833
2: Z kim możesz kontaktować się w sprawie przetwarzania Państwa danych osobowych?
W ramach wdrożenia ochrony danych osobowych w naszej organizacji, została podjęta decyzja o niewyznaczaniu inspektora ochrony danych osobowych z uwagi na fakt, że w naszej sytuacji nie jest to obowiązkowe. W sprawach związanych z ochroną danych osobowych oraz szeroko pojętą prywatnością można kontaktować się pod adresem e-mail kontakt@quatro-domy.pl
3: Jakie informacje na Państwa temat posiadamy?
W zależności od celu, możemy przetwarzać następujące informacje na Państwa temat:
- imię i nazwisko,
- adres wykonywania działalności gospodarczej,
- numer NIP,
- adres e-mail,
- numer telefonu,
- dane zawarte w korespondencji e-mail,
- szczegóły zamówień składanych w naszej firmie,
- numer rachunku bankowego,
- adres IP,
- przybliżona lokalizacja,
- statystyki związane z otrzymywanymi newsletterami,
- ulubiony klient poczty,
- zainteresowania określonymi tematami,
- treść komentarzy / opinii dodanych na stronie/ innych serwisach.
Zakres przetwarzanych danych opisaliśmy precyzyjnie w odniesieniu do każdego celu przetwarzania. Informacje w tym zakresie znajdują się w dalszej części niniejszej polityki.
Co więcej, korzystamy z narzędzi, które gromadzą na Państwa temat szereg informacji związanych z korzystaniem z naszej strony internetowej. Chodzi, w szczególności, o następujące informacje:
- informacje o systemie operacyjnym i przeglądarce internetowej,
- przeglądane podstrony,
- czas spędzony na stronie,
- przejścia pomiędzy poszczególnymi podstronami,
- kliknięcia w poszczególne linki,
- źródło, z którego przechodzisz do strony,
- przedział wieku, w którym się znajdujesz,
- płeć użytkownika,
- przybliżona lokalizacja użytkownika ograniczona do miejscowości,
- zainteresowania użytkownika określone na podstawie aktywności w sieci.
Informacja te określane są w dalszej części niniejszej polityki prywatności jako „Informacje Anonimowe”.
Informacje Anonimowe same w sobie nie mają, w naszej ocenie, charakteru danych osobowych, ponieważ nie pozwalają nam na Państwa identyfikację oraz nie zestawiamy ich z typowymi danymi osobowymi, jakie gromadzę na Państwa temat. Niemniej jednak, biorąc pod uwagę rygorystyczne orzecznictwo Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej i podzielone zdania wśród prawników, z ostrożności, na wypadek, gdyby Informacjom Anonimowym został przypisany charakter danych osobowych, zawarte zostały w niniejszej polityce prywatności również szczegółowe wyjaśnienia w zakresie przetwarzania tych informacji.
Ponieważ informacje Anonimowe gromadzone są przez zewnętrzne narzędzia, z których korzystamy (narzędzia zostały szczegółowo omówione w dalszej części polityki prywatności), Informacje Anonimowe przetwarzane są również przez dostawców narzędzi na zasadach wynikających z ich regulaminów oraz polityk prywatności.
Informacje Anonimowe wykorzystywane są również przez dostawców poszczególnych narzędzi do świadczenia i ulepszania usług, zarządzania nimi, opracowywania nowych usług, mierzenia skuteczności reklam, ochrony przez oszustwami i nadużyciami, a także personalizowania treści i reklam wyświetlanych w poszczególnych serwisach, witrynach i aplikacjach.
4: Skąd mamy Państwa dane osobowe?
W większości przypadków samodzielnie je Państwo przekazujecie. Dzieje się tak, podczas:
- kontaktu za pośrednictwem poczty elektronicznej, komunikatorów internetowych lub kontaktu telefonicznego,
- obserwacji profilu w mediach społecznościowych lub wejścia w interakcję z treściami publikowanymi w mediach społecznościowych.
Ponadto, część informacji na Państwa temat może być automatycznie gromadzona przez narzędzia, z których korzystamy:
- mechanizm strony i systemu newsletterowego gromadzą adres IP,
- mechanizm systemu newsletterowego gromadzi informacje na temat aktywności w odniesieniu do treści przesyłanych w ramach newslettera, takich jak otwarcia wiadomości, klikanie w linki itp.,
- narzędzia zewnętrzne wykorzystujące pliki cookies (narzędzia zostały szczegółowo opisane w dalszej części polityki prywatności) gromadzą Informacje Anonimowe związane z działaniami podejmowanymi w ramach strony.
5: Czy Państwa dane są bezpieczne?
6: W jakich celach przetwarzamy dane osobowe?
Tych celów jest więcej niż jeden. Poniżej znajduje się ich lista, a następnie bardziej szczegółowe omówienie. Poszczególnym celom przyporządkowane zostały również odpowiednie podstawy prawne przetwarzania:
- obsługa umowy– art. 6 ust. 1 lit. b RODO,
- obsługa reklamacji lub odstąpienia od umowy – art. 6 ust. 1 lit. f RODO,
- obsługa korespondencji – art. 6 ust. 1 lit. f RODO,
- realizacja obowiązków podatkowych i księgowych – art. 6 ust. 1 lit. c RODO w związku z właściwymi przepisami prawa podatkowego,
- tworzenie archiwum na potrzeby ewentualnej konieczności obrony, ustalenia lub dochodzenia roszczeń – art. 6 ust. 1 lit. f RODO,
- tworzenie grup odbiorców na Facebooku – art. 6 ust. 1 lit. f RODO,
- analiza i statystyka z wykorzystaniem wyłącznie Informacji Anonimowych – art. 6 ust. 1 lit. f RODO,
- marketing własny z wykorzystaniem wyłącznie Informacji Anonimowych – art. 6 ust. 1 lit. f RODO,
Umowy– szczegóły
Podpisując z nami umowę, należy podać dane niezbędne do jej realizacji: adres e-mail, imię i nazwisko, adres do wysyłki, dane do faktury.
Każda umowa zapisywana jest w bazie, co oznacza, że Państwa danym osobowym przypisanym do umowy towarzyszą również informacje dotyczące umowy takie jak data, numer identyfikacyjny, przedmiot umowy, cena, sposób i termin płatności.
Dane zgromadzone w związku z umową, przetwarzane są w celu:
- wystawienia faktury (art. 6 ust. 1 lit. c RODO w związku z właściwymi przepisami regulującymi kwestie wystawiania faktur),
- uwzględnienia faktury w dokumentacji księgowej oraz realizacji pozostałych obowiązków podatkowych i księgowych (art. 6 ust. 1 lit. c RODO w związku z właściwymi przepisami regulującymi kwestie obowiązków podatkowych i księgowych),
- włączenia do archiwum na potrzeby ewentualnej konieczności obrony, ustalenia lub dochodzenia roszczeń (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
Dane o umowach przetwarzane są przez czas niezbędny do realizacji umowy, a następnie do czasu upływu terminu przedawnienia roszczeń z tytułu zawartej umowy.
Należy pamiętać również, że mamy obowiązek przechowywać dokumentację księgową, która może zawierać Państwa dane osobowe, przez okres wymagany przepisami prawa.
W każdej chwili można uzyskać dostęp do danych o swoich umowach. Sprostowanie tych danych nie jest jednak możliwe, za wyjątkiem noty lub faktury korygującej, jeżeli została wystawiona błędnie. Jedocześnie informujemy, że do czasu upływu terminu przedawnienia roszczeń z umowy widzimy swój nadrzędny interes w przechowywaniu danych o umowach.
Obsługa korespondencji – szczegóły
Kontaktując się za pośrednictwem poczty elektronicznej, w sposób naturalny przekazują Państwo swoje dane osobowe zawarte w treści korespondencji, w szczególności adres e-mail oraz imię i nazwisko. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne, by nawiązać kontakt.
Państwa dane są w tym przypadku przetwarzane w celu kontaktu, a podstawą przetwarzania jest art. 6 ust. 1 lit. f RODO, czyli prawnie uzasadniony interes. Podstawą prawną przetwarzania po zakończeniu kontaktu jest również prawnie uzasadniony interes w postaci archiwizacji korespondencji na potrzeby zapewnienia sobie możliwości wykazania określonych faktów w przyszłości (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
Treść korespondencji może podlegać archiwizacji i nie jesteśmy w stanie jednoznacznie określić, kiedy zostanie usunięta. Mają Państwo prawo do domagania się przedstawienia historii korespondencji (jeżeli podlegała archiwizacji), jak również do domagania się jej usunięcia, chyba że jej archiwizacja jest uzasadniona z uwagi na nadrzędne interesy, np. obrona przed potencjalnymi roszczeniami z Państwa strony.
Obowiązki podatkowe i księgowe – szczegóły
Wystawiona faktura wchodzi w skład dokumentacji księgowej, która będzie przechowywana przez okres czasu wymagany przez przepisy prawa. Państwa dane osobowe są w takiej sytuacji przetwarzane w celu realizacji ciążących na nas obowiązków podatkowych i księgowych (art. 6 ust. 1 lit. c RODO w związku z właściwymi przepisami regulującymi kwestie obowiązków podatkowych i księgowych).
Archiwum – szczegóły
W ramach opisu poszczególnych celów przetwarzania danych osobowych wskazane zostały terminy przechowywania danych osobowych. Terminy te często związane są z archiwizacją określonych danych na potrzeby zapewnienia sobie możliwości wykazania określonych faktów w przyszłości, odtworzenia przebiegu współpracy z klientem, wymienionej korespondencji, obrony, ustalenia lub dochodzenia roszczeń. Opieram się w tym zakresie na prawnie uzasadnionym interesie, o którym mowa w art. 6 ust. 1 lit. f RODO.
Grupy odbiorców – szczegóły
Państwa adres e-mail przechowywany w bazie newsletterowej lub w bazie sklepu może zostać przesłany do serwisu Facebook w celu stworzenia grupy odbiorców reklam z wykorzystaniem tegoż adresu e-mail.
Podczas korzystania z tej funkcji adres e-mail jest hashowany przed przesłaniem go do serwisu Facebook w celu utworzenia grupy odbiorców.
Adres e-mail zostanie użyty w procesie dopasowania prowadzonym przez serwis Facebook.
Facebook nie udostępnia adresu e-mail osobom trzecim ani innym reklamodawcom i usuwa adres e-mail niezwłocznie po zakończeniu procesu dopasowywania.
Facebook wdrożył procesy i procedury zapewniające poufność i bezpieczeństwo przesyłanego mu adresu e-mail i zbioru identyfikatorów użytkowników Facebooka tworzących grupę odbiorców powstałą z wykorzystaniem adresu e-mail między innymi poprzez stosowanie technicznych i fizycznych zabezpieczeń.
Stworzenie grupy odbiorców reklam na Facebooku z wykorzystaniem Państwa adresu e-mail stanowi prawnie uzasadniony interes, o którym mowa w art. 6 ust. 1 lit. f RODO. W każdej chwili możesz sprzeciwić się wykorzystywaniu Twojego adresu e-mail w tym celu, wystarczy, że napiszesz do mnie w tej sprawie na adres kontakt@quatro-domy.pl
Analiza i statystyka – szczegóły
Prowadzimy działania analityczne i statystyczne z wykorzystaniem narzędzi opisanych szczegółowo w dalszej części polityki prywatności. W ramach narzędzi analitycznych mamy dostęp wyłącznie do Informacji Anonimowych.
Tak jak wspomniane zostało wcześniej, Informacje Anonimowe same w sobie nie mają, w naszej ocenie, charakteru danych osobowych, ponieważ nie pozwalają nam na Państwa identyfikację oraz nie zestawiamy ich z typowymi danymi osobowymi, jakie gromadzimy na Państwa temat. Niemniej jednak, biorąc pod uwagę rygorystyczne orzecznictwo Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej i podzielone zdania wśród prawników, z ostrożności, na wypadek, gdyby Informacjom Anonimowym został przypisany charakter danych osobowych, zawarte zostały w niniejszej polityce prywatności również szczegółowe wyjaśnienia w zakresie przetwarzania tych informacji.
Przetwarzanie Informacji Anonimowych opieramy na prawnie uzasadnionym interesie, o którym mowa w art. 6 ust. 1 lit. f RODO. Uzasadniony interes polega na tworzeniu, przeglądaniu i analizowaniu statystyk związanych z aktywnością użytkowników na stronie w celu wyciągania wniosków pozwalających na późniejszą optymalizację strony internetowej.
Nie jesteśmy w stanie zapewnić dostępu do Informacji Anonimowych na Państwa temat, ponieważ żadnych z Informacji Anonimowych nie jesteśmy w stanie przypisać do żadnego konkretnego użytkownika. Z poziomu narzędzi zewnętrznych mamy wgląd wyłącznie do zbioru statystyk i informacji nieprzypisanych do konkretnych osób.
Istnieje możliwość sprzeciwieniu się przetwarzaniu Informacji Anonimowych na Państwa temat, wyłączając pliki cookies narzędzi zewnętrznych w ustawieniach plików cookies wywoływanych poprzez kliknięcie w stosownej treści link w stopce strony.
Marketing własny – szczegóły
Prowadzimy działania marketingowe z wykorzystaniem narzędzi zewnętrznych opisanych szczegółowo w dalszej części polityki prywatności. W ramach narzędzi marketingowych mamy dostęp wyłącznie do Informacji Anonimowych.
Tak jak wspomniane zostało wcześniej, Informacje Anonimowe same w sobie nie mają, w naszej ocenie, charakteru danych osobowych, ponieważ nie pozwalają nam na Państwa identyfikację oraz nie zestawiamy ich z typowymi danymi osobowymi, jakie gromadzimy na Państwa temat. Niemniej jednak, biorąc pod uwagę rygorystyczne orzecznictwo Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej i podzielone zdania wśród prawników, z ostrożności, na wypadek, gdyby Informacjom Anonimowym został przypisany charakter danych osobowych, zawarte zostały w niniejszej polityce prywatności również szczegółowe wyjaśnienia w zakresie przetwarzania tych informacji.
Przetwarzanie Informacji Anonimowych opieramy na prawnie uzasadnionym interesie, o którym mowa w art. 6 ust. 1 lit. f RODO. Uzasadniony interes polega na tworzeniu Niestandardowych Grup Odbiorców w oparciu o Informacje Anonimowe oraz targetowaniu reklam w oparciu o Informacje Anonimowe, które to działania mieszczą się w ramach marketingu własnych produktów i usług.
Nie jesteśmy w stanie zapewnić dostępu do Informacji Anonimowych na Państwa temat, ponieważ żadnych z Informacji Anonimowych nie jesteśmy w stanie przypisać do żadnego konkretnego użytkownika. Z poziomu narzędzi zewnętrznych mamy wgląd wyłącznie do zbioru statystyk i informacji nieprzypisanych do konkretnych osób.
Istnieje możliwość sprzeciwieniu się przetwarzaniu Informacji Anonimowych na Państwa temat, wyłączając pliki cookies narzędzi zewnętrznych w ustawieniach plików cookies wywoływanych poprzez kliknięcie w stosownej treści link w stopce strony.
7: Jak długo będziemy przechowywać Państwa dane osobowe?
8: Kim są odbiorcy Państwa danych osobowych?
Zewnętrzni usługodawcy, którzy biorą udział w przetwarzaniu Państwa danych osobowych, to:
- hostingodawca, który przechowuje dane na serwerze,
- dostawca usługi chmury obliczeniowej, w której przechowywane są pliki mogące zawierać dane osobowe,
- dostawca systemu mailingowego, w którym przechowywane są dane
- dostawca systemu CRM, w którym przechowujemy dane w celu usprawnienia procesu obsługi klienta oraz w celach archiwalnych,
- dostawca systemu do fakturowania, w którym przechowywane są dane w celu wystawienia faktury,
- biuro rachunkowe, które przetwarza dane widoczne na fakturach,
- podmiot świadczący usługi w zakresie obsługi technicznej, który uzyskuje dostęp do danych, jeżeli prowadzone prace techniczne dotyczą obszarów, w których znajdują się dane osobowe,
- pozostali podwykonawcy, którzy uzyskują dostęp do danych, jeżeli zakres ich działań wymaga takowego dostępu.
Wszystkie podmioty wymienione powyżej przetwarzają dane na podstawie zawartych umów powierzenia przetwarzania danych osobowych i gwarantują odpowiedni poziom ochrony danych osobowych.
Jeżeli zajdzie taka potrzeba, dane mogą być udostępnione radcy prawnemu lub adwokatowi związanemu tajemnicą zawodową. Potrzeba może wynikać z konieczności skorzystania z pomocy prawnej wymagającej dostępu do danych osobowych.
Państwa dane osobowe mogą być również przekazywane do urzędów skarbowych w zakresie niezbędnym do realizacji obowiązków podatkowo-rozliczeniowo-księgowych. Chodzi w szczególności o wszelkie deklaracje, raporty, sprawozdania i inne dokumenty księgowe, w których znajdują się dane osobowe.
Ponadto, w razie zaistnienia takiej konieczności, dane osobowe mogą być udostępniane podmiotom, organom lub instytucjom uprawnionym do uzyskania dostępu do danych na podstawie przepisów prawa, takim jak służby policyjne, bezpieczeństwa, sądy, prokuratury.
Państwa dane udostępniane są firmom kurierskim w zakresie niezbędnym do dostarczenia zamówienia. Firmy te stają się niezależnymi administratorami danych osobowych.
Co więcej, gdy chodzi o Informacje Anonimowe, dostęp do nich mają dostawcy narzędzi lub wtyczek, które gromadzą Informacje Anonimowe. Dostawcy tych narzędzi są samodzielnymi administratorami danych w nich gromadzonych i mogą udostępniać te dane na zasadach określonych przez siebie we własnych regulaminach i politykach prywatności, na co nie mamy wpływu.
9: Czy przekazujemy Państwa dane do państw trzecich lub organizacji międzynarodowych?
Tak, część operacji przetwarzania danych osobowych może wiązać się z ich przekazywaniem do państw trzecich.
Przekazujemy dane osobowe do państw trzecich w związku z korzystaniem z narzędzi, które przechowują dane osobowe na serwerach zlokalizowanych w państwach trzecich, w szczególności w USA. Dostawcy tych narzędzi gwarantują odpowiedni poziom ochrony danych osobowych poprzez stosowne mechanizmy zgodności przewidziane przez RODO, w szczególności poprzez korzystanie ze standardowych klauzul umownych.
Do przechowywania danych osobowych na serwerach zlokalizowanych w państwach trzecich dochodzi w ramach następujących narzędzi:
- dysk sieciowy w chmurze, którego dostawcą jest Microsoft Corporation, One Microsoft Way, Redmond, WA 98052-7329 USA, Telefon: 001-425-882-8080
Microsoft Corporation zapewnia odpowiedni poziom ochrony danych osobowych poprzez stosowanie mechanizmów zgodności przewidzianych przez RODO, w szczególności poprzez stosowanie standardowych klauzul umownych.
Przypominamy w tym miejscu również, że korzystamy z narzędzi zewnętrznych, które mogą gromadzić Informacje Anonimowe. Dostawcy tych narzędzi często wykorzystują do przechowywania gromadzonych informacji serwery zlokalizowane na terenie całego świata, w szczególności w Stanach Zjednoczonych Ameryki (USA).
10: Jakie uprawnienia przysługują Państwu w związku z przetwarzaniem danych osobowych?
RODO przyznaje Państwu następujące potencjalne uprawnienia związane z przetwarzaniem danych osobowych:
- prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii,
- prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych,
- prawo do usunięcia danych (jeżeli Państwa zdaniem nie ma podstaw, aby dane były przetwarzane, można domagać się ich usunięcia),
- prawo do ograniczenia przetwarzania danych (można żądać, abym przetwarzanie danych zostało ograniczone wyłącznie do ich przechowywania lub wykonywania uzgodnionych działań, jeżeli w Państwa opinii mamy nieprawidłowe dane lub przetwarzamy je bezpodstawnie),
- prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych ( prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania danych na podstawie prawnie uzasadnionego interesu; należy wskazać szczególną sytuację, która Państwa zdaniem uzasadnia zaprzestanie przetwarzania objętego sprzeciwem; przestaniemy przetwarzać dane w tych celach, chyba że wykażemy, że podstawy przetwarzania danych są nadrzędne wobec Państwa praw lub też, że dane są nam niezbędne do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń),
- prawo do przenoszenia danych (mają Państwo prawo otrzymać w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego dane osobowe, które zostały dostarczone na podstawie umowy lub Państwa zgody; można zlecić przesłanie tych danych bezpośrednio innemu podmiotowi),
- prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych, jeżeli uprzednio taką zgodę wyrażono,
- prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego (w przypadku stwierdzenia, że przetwarzamy dane niezgodnie z prawem, można złożyć w tej sprawie skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych lub innego właściwego organu nadzorczego).
Zasady związane z realizacją wskazanych powyżej uprawnień zostały opisane szczegółowo w art. 16 – 21 RODO. Ze swojej strony uważamy za potrzebne wyjaśnić, że wskazane powyżej uprawnienia nie są bezwzględne i nie będą przysługiwać Państwu w stosunku do wszystkich czynności przetwarzania danych osobowych.
Podkreślamy, że jedno z uprawnień wskazanych powyżej przysługuje zawsze – jeżeli uznają Państwo, że przy przetwarzaniu danych osobowych doszło do naruszenia przepisów o ochronie danych osobowych, to istnieje możliwość wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).
Zawsze możesz również zwrócić się z żądaniem udostępnienia informacji o tym, jakie dane na Państwa temat posiadamy oraz w jakich celach je przetwarzamy. Wystarczy, napisać do nas wiadomość na adres kontakt@quatro-domy.pl Dołożyliśmy jednak wszelkich starań, by interesujące Państwa informacje zostały wyczerpująco przedstawione w niniejszej polityce prywatności. Podany powyżej adres e-mail można wykorzystać również w razie jakichkolwiek pytań związanych z przetwarzaniem Państwa danych osobowych.
11: Czy korzystamy z cookies i czym one właściwie są?
Nasza strona internetowa, podobnie jak niemal wszystkie inne strony internetowe, wykorzystuje pliki cookies.
Cookies to niewielkie informacje tekstowe, przechowywane na Państwa urządzeniu końcowym (np. komputerze, tablecie, smartfonie), które mogą być odczytywane przez nasz system teleinformatyczny (cookies własne) lub systemy teleinformatyczne podmiotów trzecich (cookies podmiotów trzecich). W plikach cookies mogą być zapisywane i przechowywane określone informacje, do których następnie systemy teleinformatyczne mogą uzyskiwać dostęp w określonych celach.
Niektóre używane cookies są usuwane po zakończeniu sesji przeglądarki internetowej, tzn. po jej zamknięciu (tzw. cookies sesyjne). Inne cookies są zachowywane na lokalnym urządzeniu końcowym i umożliwiają rozpoznanie przeglądarki przy kolejnym wejściu na stronę (trwałe cookies).
12: Na jakiej podstawie korzystamy z plików cookies?
Z plików cookies korzystamy na podstawie Państwa zgody, za wyjątkiem sytuacji, gdy pliki cookies są niezbędne do prawidłowego świadczenia usługi drogą elektroniczną.
Wyłączenie lub ograniczenie obsługi plików cookies może uniemożliwiać używanie części funkcji dostępnych na stronie internetowej oraz powodować trudności w korzystaniu ze strony, jak również z wielu innych stron internetowych, które stosują cookies. Przykładowo, jeżeli zablokowane zostaną pliki cookies wtyczek serwisów społecznościowych, przyciski, widgety oraz funkcje społecznościowe zaimplementowane na stronie mogą być niedostępne.
13: Czy można wyłączyć pliki cookies?
Tak, można zarządzać ustawieniami plików cookies w ramach swojej przeglądarki internetowej. Można blokować wszystkie lub wybrane pliki cookies. Można również blokować pliki cookies konkretnych witryn. W każdej chwili można również usunąć zapisane wcześniej pliki cookies oraz inne dane witryn i wtyczek.
Przeglądarki internetowe oferują również możliwość korzystania z trybu incognito. Można z niego skorzystać, by informacje o odwiedzonych stronach i pobranych plikach zostały zapisane w historii przeglądania i pobierania. Pliki cookie utworzone w trybie incognito są usuwane w momencie zamknięcia wszystkich okien tego trybu.
Dostępne są również wtyczki do przeglądarek umożliwiające kontrolę nad plikami cookies, takie jak np. Ghostery. Opcję kontroli nad plikami cookies może zapewniać również dodatkowe oprogramowanie, w szczególności pakiety antywirusowe itp.
Ponadto, w Internecie dostępne są narzędzia pozwalające na kontrolę nad niektórymi rodzajami plików cookies, w szczególności na zbiorowe zarządzanie ustawieniami reklamy behawioralnej.
Wyłączenie lub ograniczenie obsługi plików cookies może uniemożliwiać używanie części funkcji dostępnych na stronie internetowej oraz powodować trudności w korzystaniu ze strony, jak również z wielu innych stron internetowych, które stosują cookies.
14: W jakich celach korzystamy z plików cookies własnych?
Pliki cookies własne wykorzystywane są do zapewnienia prawidłowego funkcjonowania poszczególnych mechanizmów strony, takich jak zapamiętywanie zawartości koszyka przez określony czas po dodaniu do niego wybranych produktów, prawidłowe przesyłanie formularzy widocznych na stronie, itp.
15: Jakie pliki cookies podmiotów trzecich są wykorzystywane?
W ramach strony internetowej funkcjonują następujące pliki cookies podmiotów trzecich:
- Google Analytics,
- Google Ads,
- SmartLook, HotJar
- Facebook Custom Audiences,
- Facebook Connect i inne wtyczki społecznościowe,
- YouTube,
Szczegóły dotyczące poszczególnych plików cookies podmiotów trzecich opisane zostały poniżej.
Google Analytics – szczegóły
Korzystamy z narzędzia Google Analytics zapewnianego przez Google LLC, 1600 Amphitheatre Parkway, Mountain View, CA 94043, USA. Działania w tym zakresie realizujemy, opierając się na prawnie uzasadnionym interesie, polegającym na tworzeniu statystyk i ich analizie w celu optymalizacji strony internetowej.
W celu korzystania z Google Analytics, zaimplementowany został w kodzie strony specjalny kod śledzący Google Analytics. Kod śledzący wykorzystuje pliki cookies firmy Google LLC dotyczące usługi Google Analytics. W każdej chwili można zablokować kod śledzący Google Analytics, instalując dodatek do przeglądarki udostępniany przez Google.
Google Analytics w sposób automatyczny gromadzi informacje o Państwa korzystaniu ze strony. Zgromadzone w ten sposób informacje są najczęściej przekazywane do serwerów Google, które mogą znajdować się w całym świecie i tam są przechowywane.
Z uwagi na aktywowaną anonimizację adresu IP, Państwa adres IP jest skracany przed przekazaniem dalej. Tylko w wyjątkowych przypadkach pełny adres IP jest przekazywany do serwerów Google i dopiero tam skracany. Zanonimizowany adres IP przekazany przez Państwa przeglądarkę w ramach Google Analytics co do zasady nie jest łączony z innymi danymi Google.
Podkreślamy, że w ramach Google Analytics mamy dostęp wyłącznie do Informacji Anonimowych.
Usługi Google Analytics i Google Analytics 360 uzyskały certyfikat niezależnego standardu bezpieczeństwa ISO 27001. ISO 27001 jest jednym z najczęściej uznawanych standardów na świecie i poświadcza spełnianie odpowiednich wymogów przez systemy obsługujące Google Analytics i Google Analytics 360.
Smartlook– szczegóły
Korzystamy z narzędzia SmartLook, żeby lepiej zrozumieć Państwa potrzeby oraz optymalizować stronę pod kątem Państwa doświadczeń związanych z korzystaniem z niej, co stanowi prawnie uzasadniony interes. Narzędzie zapewniane jest przez zewnętrzny podmiot, tj. Smartlook.com, s.r.o., Reg. no.: 09508830, Šumavská 524/31, Veveří, Brno, Czechy.
SmartLook rejestruje każdego odwiedzającego stronę i umożliwia odtworzenie nagrania
wideo z jego ruchu na stronie, jak również wygenerowania tzw. map cieplnych. W ramach
narzędzia SmartLook nie mam dostępu do informacji, które pozwalają na Państwa
identyfikację, ponieważ SmartLook nie rejestruje procesu wypełnienia formularzy.
Informacje, do jakich mam dostęp w ramach SmartLook to, w szczególności:
- informacje o systemie operacyjnym i przeglądarce internetowej,
- podstrony, jakie użytkownik przegląda w ramach serwisu,
- czas spędzony w serwisie oraz na jego podstronach,
- przejścia pomiędzy poszczególnymi podstronami w ramach serwisu,
- źródło, z którego użytkownik przychodzi do serwisu,
- miejsca, w które użytkownik klika myszką.
W celu korzystania z Smartlook , zaimplementowany został w kodzie strony specjalny kod śledzący Smartlook. Kod śledzący wykorzystuje pliki cookies firmy Smartlook.com, s.r.o. Zgromadzone w ramach plików cookies informacje przechowywane są przez SmartLook w ramach pseudonimowego profilu użytkownika. Ani Smartlook ani my nie wykorzystujemy tych informacji do Państwa identyfikacji.
Jeżeli jesteście Państwo zainteresowany szczegółami związanymi z przetwarzaniem danych w ramach SmartLook, zachęcamy do zapoznania się z polityką prywatności Smartlook: https://help.smartlook.com/en/articles/3244452-privacy-policy.
Google Ads – szczegóły
Korzystamy z funkcji remarketingowych dostępnych w ramach systemu Google AdWords obsługiwanego przez Google LLC, 1600 Amphitheatre Parkway, Mountain View, CA 94043, USA. Działania w tym zakresie realizujemy, opierając się na prawnie uzasadnionym interesie, polegającym na marketingu własnych produktów lub usług.
Przy okazji odwiedzin naszej strony internetowej automatycznie pozostawiany jest w Państwa urządzeniu plik remarketing cookie firmy Google, który zbiera informacje na temat Państwa aktywności na stronie. Dzięki zgromadzonym w ten sposób informacjom jesteśmy w stanie wyświetlać reklamy w ramach sieci Google w zależności od Państwa zachowań na stronie. Przykładowo, jeżeli użytkownik wyświetli jakiś produkt, informacja o tym fakcie zostanie odnotowana przez plik remarketing cookie, co sprawi, że będziemy mogli skierować do tego użytkownika reklamę dotyczącą tego produktu lub jakąkolwiek inną, którą uznamy za właściwą. Reklama ta zostanie wyświetlona w ramach sieci Google podczas korzystania przez z Internetu, przeglądania innych stron internetowych itp.
Podkreślamy, że korzystając z Google Ads, korzystamy wyłącznie z Informacji Anonimowych.
Korzystając z Google AdWords, jesteśmy jedynie w stanie definiować grupy odbiorców, do których chcemy, by nasze reklamy docierały. Na tej podstawie Google podejmuje decyzję, kiedy i w jaki sposób zaprezentuje użytkownikowi reklamę.
Dalsze przetwarzanie informacji ma miejsce tylko wtedy, gdy użytkownik wyraził zgodę wobec Google na łączenie historii przeglądania ze swoim kontem oraz wykorzystanie informacji z Państwa konta Google do personalizowania reklam, które wyświetlane są na stronach internetowych. W takiej sytuacji Google wykorzysta Państwa dane w celu stworzenia i zdefiniowania list grup docelowych dla celów remarketingu na różnych urządzeniach. W tym celu Google łączy tymczasowo zebrane informacje z innymi posiadanymi danymi, aby utworzyć grupy docelowe.
Jeżeli nie chcą Państwo otrzymywać personalizowanych reklam, można zarządzać ustawieniami reklam bezpośrednio po stronie Google: https://adssettings.google.com/.
Jeżeli są Państwo zainteresowani szczegółami związanymi z wykorzystywaniem przez Google danych z witryn i aplikacji, które korzystają z usług Google, zachęcamy do zapoznania się z tymi informacjami: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
Facebook Custom Audiences – szczegóły
W ramach systemu reklam Facebook Ads zapewnianego przez Facebook Inc., 1601 S. California Ave., Palo Alto, CA 94304, USA, korzystamy z funkcji Niestandardowych Grup Odbiorców w celu kierowania do określonych grup użytkowników targetowanych przekazów reklamowych. Działania w tym zakresie realizujemy, opierając się na prawnie uzasadnionym interesie, polegającym na marketingu własnych produktów lub usług.
W celu kierowania do Państwa reklam spersonalizowanych pod kątem zachowań na stronie, zaimplementowany został w ramach strony Pixel Facebooka, który w sposób automatyczny gromadzi informacje o Państwa korzystaniu z witryny. Zgromadzone w ten sposób informacje są najczęściej przekazywane do serwerów Facebooka, która mogą znajdować się na całym świecie, w szczególności w Stanach Zjednoczonych Ameryki (USA).
Informacje zbierane w ramach Pixela Facebooka są anonimowe, tj. nie pozwalają nam na Państwa identyfikację. W zależności od aktywności użytkownika na stronie można trafić do określonej grupy odbiorców, ale w żaden sposób nie identyfikuje poszczególnych osób należących do tych grup.
Pixel Facebooka może śledzić i odnotowywać m.in. następujące zachowania:
- wyświetlenie zawartości określonej strony,
- przejście do kasy w ramach sklepu,
- sfinalizowanie zakupu w ramach sklepu,
- wypełnienie określonego formularza, np. zapisu do newslettera.
Informujemy jednak, że Facebook może łączyć zbierane informacje z innymi informacjami o Państwu zebranymi w ramach korzystania z serwisu Facebook i wykorzystywać dla swoich własnych celów, w tym marketingowych. Takie działania Facebooka nie są już zależne od nas, a informacji o nich można szukać bezpośrednio w polityce prywatności Facebooka. Z poziomu konta użytkownika na Facebooku można również zarządzać swoimi ustawieniami prywatności. Tutaj można znaleźć przydatne informacje w tym zakresie.
YouTube – szczegóły
Na naszych stronach osadzane są widgety YouTube pozwalające odtwarzać nagrania dostępne w serwisie YouTube bezpośrednio z naszych stron. Serwis YouTube obsługiwany jest przez Google LLC.
Gdy użytkownik odtwarza nagranie, YouTube zapisuje na Państwa urządzeniu pliki cookies i otrzymuje informacje, że użytkownik odtworzył nagranie z poziomu określonej strony internetowej, nawet jeśli nie posiada konta Google czy nie jest akurat zalogowany. Jeśli użytkownik zalogował się do konta Google, to usługodawca ten będzie mógł bezpośrednio przyporządkować wizytę na naszej stronie do Państwa konta. Cel i zakres gromadzenia danych oraz ich dalszego przetwarzania i wykorzystania przez Google, jak również możliwość kontaktu oraz Państwa prawa w tym zakresie i możliwość dokonania ustawień zapewniających ochronę Państwa ojej prywatności zostały opisane w polityce prywatności Google.
Jeśli nie chcą Państwo, aby Google przyporządkowywał dane zebrane w trakcie odtwarzania wideo bezpośrednio Państwa profilowi, przed odtworzeniem wideo należy się wylogować ze swojego konta. Można również całkowicie uniemożliwić załadowanie na stronie wtyczek stosując odpowiednie rozszerzenia dla przeglądarki, np. blokowanie skryptów.
Informacje gromadzone w ramach plików cookies związanych z osadzonymi na naszych stronach filmami z serwisu YouTube wykorzystywane są przez Google w celu zapewnienia prawidłowego i bezpiecznego funkcjonowania widgetu, analizy i optymalizacji w zakresie świadczonych przez YouTube usług, jak również w celach personalizacji i reklamy.
Odtwarzając nagrania dostępne w serwisie YouTube, korzystają Państwo z usług świadczonych drogą elektroniczną przez Google LLC. Google LLC jest samodzielnym, niezależnym podmiotem świadczącym na Państwa rzecz usługi drogą elektroniczną. Szczegółów w zakresie zasad korzystania z YouTube, w tym ochrony prywatności, można szukać w dokumentach udostępnianych bezpośrednio przez YouTube:
- regulamin: https://www.youtube.com/t/terms,
- polityka prywatności: https://policies.google.com/privacy
16: Czy śledzimy Państwa zachowania podejmowane w ramach naszej strony internetowej?
17: Czy kierujemy do Państwa targetowane reklamy?
Tak, korzystamy z Facebook Ads oraz Google Ads, w ramach których możemy kierować reklamy do określonych grup docelowych zdefiniowanych w oparciu o różne kryteria takie jak wiek, płeć, zainteresowania, zawód, praca, działania podejmowane uprzednio w ramach naszej strony. Narzędzia te zostały szczegółowo opisane w ramach pytania poświęconego plikom cookies podmiotów trzecich, dlatego nie powtarzamy tych informacji również tutaj.
18: W jaki sposób można zarządzać swoją prywatnością?
Odpowiedź na to pytanie znajduje się w wielu miejscach tej polityki prywatności przy okazji opisywania poszczególnych narzędzi, reklamy behawioralnej, zgody na cookies itp. Niemniej jednak, zebraliśmy jeszcze raz te informacji w jednym miejscu. Poniżej znajduje się lista możliwości zarządzania swoją prywatnością.
- ustawienia cookies w ramach przeglądarki internetowej,
- wtyczki do przeglądarek wspierające zarządzanie plikami cookies np. Ghostery,
- dodatkowe oprogramowanie zarządzające plikami cookies,
- tryb incognito w przeglądarce internetowej,
- ustawienia reklamy behawioralnej, np. youronlinechoices.com,
- mechanizm zarządzania plikami cookies z poziomu naszej strony,
- Google Analytics Opt-out: https://tools.google.com/dlpage/gaoptout,
- Google Ads Settings: https://adssettings.google.com/,
- Facebook Ads Settings: https://www.facebook.com/ads/settings,
19: Czym są logi serwera?
Korzystanie ze strony wiąże się z przesyłaniem zapytań do serwera, na którym przechowywana jest strona. Każde zapytanie skierowane do serwera zapisywane jest w logach serwera.
Logi obejmują m.in. Państwa adres IP, datę i czas serwera, informacje o przeglądarce internetowej i systemie operacyjnym z jakiego korzystasz. Logi zapisywane i przechowywane są na serwerze.
Dane zapisane w logach serwera nie są kojarzone z konkretnymi osobami korzystającymi ze strony i nie są wykorzystywane w celu identyfikacji użytkownika.
Logi serwera stanowią wyłącznie materiał pomocniczy służący do administrowania stroną, a ich zawartość nie jest ujawniana nikomu poza osobami upoważnionymi do administrowania serwerem.